Besticket

Hejj !

Tänkte dela med mig av en liten pjäs som jag gjorde i gamla dar.

 
  Besticket

Malin,Maja,Ass-it W och Joel är utanför Kung korv-orvars slott.

Malin- Tjena Ass-et!
Ass-it W- Sluta reta mig...
Maja- Jag tror jag kände din morsa ass-it, hon jobbade på donken va?
Ass-it W- Ja, det var hon som klämde bröden saftiga.
Joel- vi har ett uppdrag! Vi knackar på och om dom inte öppnar så har jag en nyckel!

 Precis när dom ska knacka, blir dom avbrutna av Poohead.

Poohead- Tja, Poohead här.
Ass-it W- Varför kommer du sent för?
Poohead- Mina rötter är inte vad dom brukade.

 Joel börjar skrika.

Joel- Förlåt, jag har en seriös störning. Nu knackar vi.

  Dom knackar men ingen öppnar så Joel tar nyckeln. En gaffel står där och sticker Joel i magen.

Gaffeln- Va fan! Har inte din morsa lärt dig att ha tålamod?
Malin- Du är inte precis den vassaste kniven i lådan va?
Gaffeln- ehh? Jag e en gaffel.
Malin- Vad är det för skillnad?
 
  En kniv kommer.

Kniven- Kungen väntar.

 Dom går in.

Kungen- Jag är Kung korv-orvar och min gyllende choritzo har blivit stulen!!
Maja- Vi ska hitta choritzen åt dig !
Kungen- Bra, nu ska jag titta på mitt favorit band BWO´s konsert.
Ass-it W- Nu sticker vi, jag börjar få kalla skinkor.

  Dom går. Men Poohead hamnar i knipa.

Poohead- Ojj! en gul fläck, Nooo kvick senap !
Maja- Oj...det där hade jag inte räknat med, men nu har vi en bro.

   Dom går över "bron" och sen säger Malin.

Malin- Vi fikar.
Ass-it W- Ja, jag känner en talangfull stjärt som har ett café runt hörnet.
Malin- Ehh... gå ditt du.. vi äter här.

 En gubbe går förbi och frågar Ass-it W:

Gubbe- Hej snuppis, får jag och min fru adoptera dig? Vi kan inte få egna barn serru !
Ass-it W- Tyvärr, upptagen.
 
   Ass-it W börjar grimasera.

Ass-it W- Aj åh! Jag måste göra nummer två, titta bort !
Maja- Vi går, han luktar.

 Dom går därifrån men på vägen så snubblar Malin. Hon tar upp en sak.

Malin-  Vad är det här? en korv? vad äckligt!

 Malin försöker kasta bort korven men Maja stoppar henne.

Maja- Nej nej ! Vänta !  Det är den gyllende choritson

 Den ökände Koppen kommer.

Koppen- Moahaha , jag ska ta choritzon och fly iväg med min kompanjon den legendariska skeden!
Maja- Aldrig! jag ska kasta ner choritzon i ketchup vulkanen !
Koppen- Fan aja.. nån som vill ta en fika ?

 När alla gått för att ta en fika så ropar Ass-it W:

Ass-it W- Jag är färdig! Toapapper någon? Hallå? HALLÅ!?




Kommentarer
Postat av: Babbi - Bloggdesigner [NY design!]

Tack för kommentaren om bloggen :O Ha en fortsatt bra kväll!

2009-12-12 @ 23:03:52
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



Tack så mkt hörru:)

2009-12-12 @ 23:50:30
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Emma

SV; Tack så mycket =)

2009-12-13 @ 00:02:45
URL: http://rosaapantern.blogg.se/
Postat av: jennie♥

tack

2009-12-13 @ 00:36:42
URL: http://jenniiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0